Selasa, 26 Oktober 2010

rezeki masing2

kadang-kadang kite nampak org tu baik sangat dengan kiter... sampai kiter terleka dengan kebaikan dia... tp sebenarnye lama- kelamaan kite sedar ada cita-cita yang ingin dicapai olehnye...dan dalm diam... dia sebenarnye suke melihat kiote bergantuing kepadnya...merasakan dirinya hebat.. maju... kehadapan dari diri kiiter.... tapi biarlah... tuhan dah tentukan rezeki masing2. kalo dia telah tentukan itu bukan rezeki ku... aku redha...padaku dulu aku juga seperti dirinya... pernah menjadi sperti dirinya...tapi diri itu telah lama aku tinggalkan... sebabnya aku terlalu letih untuk menjadi 'diri' itu.. yg penuh dengan cita2 yang tinggi disebalik bertopengkan kemulusan hati dan perbuatan... kini aku menghadapi kembali situasi yg sama.. cuma bezanya... bukan aku ... tetapi teman ku sendiri.. lama kelamaan aku sedar... sifat aku dulu ada pada dirinya... pada mulanya aku was2.. tetapi lama kelamaan aku sedar... dia seperti aku dahulu... bezanya kioni aku lebih mudah beralah... mudah bergantung..lemah. dan lambat...ahhh... kenapa? apa sudah jadi...???? ye... mungkinkerana kedewasaan telah mengajar aku...namun kini mulai saat ini... detik ini... aku kan kembali menjadi diriku dulu... menjadi decesion maker and to be agood leader...seperti dahulu kembali... dan x sbr aku melihat reaksi perubahan pada dirinya...melihat aku kembali menjadi orang lain.... wait and see... my frendzs...

Tiada ulasan: